El sector de la ferreteria i el bricolatge ha experimentat un creixement del 5% en les seves vendes aquest any, segons les dades de l’Associació de Fabricants i Distribuïdors (AECOC). Aquestes vendes s’han vist impulsades per l’e-commerce, que ha entrat en força en el sector de la ferreteria i el bricolatge, generant nous hàbits de compra en els consumidors.
Les noves i constants demandes dels clients han provocat que les ferreteries es vegin obligades a evolucionar i adaptar-se a les exigències del mercat. Aquests demanden cada cop més immediatesa, agilitat i especialització en els serveis.
Ja en el 2018 l’omnicanalitat ha estat un repte que moltes ferreteries han abordat, com a Optimus. La unificació dels canals online i offline seguirà sent una prioritat pel mercat de l’any que ve.
Per aquest motiu, la combinació de l’omnicanalitat i la proximitat és un model de venda que permet oferir un hiperservei, basat en la rapidesa, eficàcia i qualitat logística. Aquesta combinació aconsegueix integrar els establiments i l’entorn digital com un sol canal de venda, focalitzant els serveis en un únic objectiu: atraure els consumidors i satisfer les seves necessitats.
En l’era del nou consumidor dinàmic, aquesta unió de forces sota una mateixa ensenya és un element que aproxima els punts de venda físics de proximitat als consumidors, en els que rebran un assessorament personalitzat.
Aquesta combinació és un dels valors propis Optimus que li permeten optimitzar els seus serveis i generar noves experiències de compra. Amb tot, els comerços poden seguir oferint la mateixa atenció propera de sempre, mentre es beneficien d’accions comunes més eficients per al seu negoci que, a més, els hi generen visibilitat i tràfic cap als seus establiments.