En Damián Garcia és el gerent de la Ferreteria García Rivero des del 2013, després d’haver treballat juntament amb el seu pare i el seu tiet durant més de 30 anys a la ferreteria familiar. Obert fa quatre anys, l’establiment -com el seu gerent- ha anat creixent i evolucionant per adaptar-se a les noves demandes. En Damián Garcia ens explica com ha aconseguit mantenir l’esperit i atenció de sempre, oferint un servei actual i competitiu.
Com es va crear la Ferreteria García Rivero?
La ferreteria va néixer fa quatre anys, fruit de la passió pel negoci de la ferreteria i el comerç de proximitat. Des de nen, he conviscut i crescut entre comerciants: tant els meus avis paterns com materns van regentar a les seves localitats botigues en què venien des d’alimentació, calçat, tèxtil i, per descomptat, eines i productes de ferreteria. Amb la Ferreteria García Rivero he unit la meva trajectòria professional en l’ofici de ferreter -com a ajudant i empleat del meu pare- a la necessitat d’innovar, competir i sobretot estar al dia per oferir una gran atenció al client.
Quines són les principals característiques de l’establiment?
La Ferreteria García Rivero està ubicada al centre de Cangas d’Onís, un concejo a Astúries. Comptem amb uns 120 m2 de botiga i uns 100 m2 de magatzem, amb els quals podem oferir un ampli catàleg de productes i serveis, des d’eines, passant per parament per a la llar i material de jardineria.
Per què heu decidit sumar-vos a Optimus?
La marca Optimus ha aportat a la ferreteria molta lluminositat, canviant el nostre disseny i presentació. He pogut comprovar com el públic s’apropa amb curiositat, com si el negoci, encara que conegut, s’hagués transformat en una nova botiga més dinàmica, més completa i fins i tot més divertida, que convida a tafanejar, observar i descobrir nous productes.
Pels socis de Cofedas, a més, considero que l’entrada d’Optimus ha suposat un apropament i un important impuls per a la cooperativa. Optimus ens ofereix assessorament quan ho necessitem per optimitzar el nostre negoci i fer-nos més forts davant els reptes de la competència i una nova publicitat.