Durant l’any 2018 Optimus ha desenvolupat la seva expansió territorial i ha impulsat el seu model omnicanal amb la creació de la seva e-commerce. Optimusferreteria.com va néixer a principis de l’any amb l’objectiu d’ampliar el reconeixement de la marca i atraure nous perfils de clients de l’entorn digital cap als establiments de la cadena.
La unió de forces sota una marca comuna és el futur del comerç de proximitat per fer front a les competidores potencials. Les campanyes de promoció i publicitàries, els assortits, les negociacions de proveïdors, els conceptes de botiga i la imatge unificada són els elements que fan que els clients concebin a la cadena com a consolidada, forta i competitiva.
En aquest sentit, Optimus ha adquirit un 13% de quota de mercat nacional de centrals i cooperatives del canal de ferreteria i bricolatge.
Aquest assoliment apropa a la cadena a la previsió del pla d’expansió de la marca, que contempla arribar fins a 890 ferreteries, per convertir-se en el primer actor de capital espanyol en el mercat ferreter nacional
Aquest 2019, Optimus centrarà les seves energies a enfortir el model omnicanal de la marca, reforçant l’expansió en establiments físics i el seu canal de venda digital, amb l’objectiu estratègic de captar nous clients i fidelitzar els consumidors actuals.