Gaizka i Eneritz són els propietaris de Ferreteria Irazabal; la segona generació d’una empresa familiar al centre de Gernika i que ara s’ha actualitzat de la mà d’Optimus per créixer tant en espai com en negoci.
Com ha sigut l’evolució de l’empresa?
Som els responsables de la Ferreteria Irazabal des del 1995, quan vam agafar el relleu de l’empresa com a segona generació. L’any 2000 vam passar a ser una societat limitada i poc després ens vam unir a la cooperativa Synergas per competir millor. Avui ampliem per segona vegada la botiga, duplicant l’espai d’exposició sota el paraigua d’Optimus.
Com s’estructura la Ferreteria Irazabal?
El nostre tracte proper i experiència ens ha permès consolidar una empresa que compta amb set treballadors, repartits entre la botiga que ara reobrim; un altre establiment des del qual assortim a les empreses i professionals; i les oficines. La ferreteria que hem reobert ara sota el paraigua d’Optimus està ubicada al carrer San Juan de Gernika, en ple centre de la ciutat. L’edifici és històric i la seva façana, amb revestiment de fusta, molt reconeixible entre l’entorn. Per aquest motiu, hem plantejat mantenir la identitat pròpia de la façana integrant la imatge d’Optimus. La botiga té actualment uns 150m2 de venda i uns altres 100m2 de magatzem, que volem reduir amb l’objectiu de tenir més espai pels nostres clients. De fet, la superfície de venda té forma de “L” i els articles estan organitzats per famílies amb cartellera indicadora per més comoditat dels consumidors
Quins productes i serveis poden trobar els clients?
Disposem d’una àmplia varietat de productes de parament per la llar, ferreteria, electricitat i caragolam, així com químics i assortiments especials de temporada, com jardí i calefacció. També oferim la col·locació d’articles que venem, des de panys, plaques de senyalització o estenedors.
Què ha significat per a vosaltres integrar-vos a una marca com Optimus?
Decidim formar part d’Optimus des del primer moment que ens van presentar el projecte. Per a nosaltres Optimus té un programa integral de venda que ens permet aprofitar totes les possibilitats que actualment existeixen al mercat. A través de la marca taronja, podem crear sinergies entre establiments i socis de proximitat per adaptar-nos a les demandes del sector i dels nostres clients, des de l’entrada en el món online, els kioskos al punt de venda, etcètera